xxxVacature: zaalhockeycommissie

Voor het nieuwe zaalseizoen is het bestuur op zoek naar nieuwe leden voor de commissie zaalhockey.


De werkzaamheden zullen worden verdeeld over 2 personen met hockeyervaring en 1 organisatorisch talent.


Taakomschrijving zaalhockey commissie 

• Communicatie met de hockeybond (district zaalhockey Zuid-Holland) (continu).
• Voorlopig en definitief inschrijven van de zaalteams bij de hockeybond (in mei en september).
• Bijwonen informatieavonden van het district zaalhockey Zuid-Holland (Perzische Markt en Pakjesavond) (in september/oktober en in november).
• Aanvragen zaalaccommodaties ten behoeve van de zaaltrainingen (april t/m juni).
• Afwikkelen van de huurcontracten ten behoeve van de zaaltrainingen (juli t/m september).
• Fungeren als aanspreekpunt voor verhuurders en zaalbeheerders van de betreffende zalen (november t/m februari).
• Verzorgen van de communicatie met leden en ouders over inschrijving voor de zaalcompetitie (opstellen brief en inschrijfformulier en verzending via bulk mail) (juli t/m augustus).
• Via coaches verzamelen en verwerken van alle aanmeldingen voor de zaalcompetitie t.b.v. de definitieve inschrijving van de zaalteams (voor half september).
• Accordering zaalhockey facturen en afstemming met de penningmeester over betalingen (november t/m maart). 
• Zorgdragen voor benodigde zaalmaterialen zoals hockeybalken en trainingsmaterialen in de gehuurde zaalaccommodaties (oktober en november).
• Trainingsschema voor de zaal maken (september t/m oktober).
• Zaalhockeyinformatie t.b.v. de coaches en de website verzorgen (voor half november).
• Coördineren van de uitgifte van zaalmaterialen aan de zaalteams door de materiaalcommissie (oktober en november).
• Fungeren als aanspreekpunt en intermediair voor coaches en trainers (continu).
• Zorgdragen voor een goed verloop van het zaalseizoen (waaronder het bewaken van het trainingsschema en opvullen van vrijgekomen trainingsuren en het doorgeven van afgelastingen) (november t/m februari).
• Afstemming en bemiddeling tussen teams en hockeybond bij eventuele problemen of conflictsituaties (gedurende de zaalcompetitie).
• Fungeren als vraagbaak zaalhockey (continu).
• Evalueren van het verloop van het zaalseizoen met coaches en bestuur (februari t/m april).
• Aanleveren kopij voor bestuur (t.b.v. de ALV) en website (continu).

Tijdsbesteding:
Gemiddeld 1 à 2 uur per week. Bijna alle werkzaamheden kunnen vanuit huis worden gerealiseerd. De meeste werkzaamheden vinden in de periode september t/m februari plaats, waarbij de piek ligt in de maanden september t/m november. De zaalcompetitie vindt plaats tussen begin december en half februari.


Eigenschappen: Goed kunnen organiseren en communiceren.

Voor verdere informatie kunt u een mail sturen naar [email protected]  of contact opnemen met Anne Scheening.